Аб электронным звароце

ПАРАДАК ПАДАЧЫ І РАЗГЛЯДУ ЭЛЕКТРОННЫХ ЗВАРОТАЎ
Электронны зварот падаецца ва ўстанову адукацыі “МДАІРА” шляхам размяшчэння ў спецыяльнай рубрыцы на афіцыйным сайце ўстановы адукацыі “МДАIРА” ў глабальнай камп’ютэрнай сетцы Інтэрнэт: http://www.mogileviro.by/. Электронныя звароты, накіраваныя іншымі спосабамі, якія не падлягаюць прыёму і рэгістрацыі.
Калі для разгляду электроннага звароту па сутнасці неабходна ўказанне персанальных дадзеных заяўніка або іншых асоб, за выключэннем змешчаных ў звароце, заяўніку прапануецца звярнуцца з вусным ці пісьмовым зваротам.
Электронныя звароты, якія паступілі ва ўстанову адукацыі “МДАIРА”, падлягаюць разгляду ў парадку, устаноўленым для разгляду пісьмовых зваротаў, з улікам асаблівасцяў, прадугледжаных артыкулам 25 Закона Рэспублікі Беларусь “Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асобаў”.
Пісьмовыя (электронныя) звароты павінны быць разгледжаны не пазней за пятнаццаць дзён, а звароты, якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі, - не пазней аднаго месяца, калі іншы тэрмін не вызначаны заканадаўчымі актамі.

ВЫПАДКІ ПАКІДАННЯ ЭЛЕКТРОННЫХ ЗВАРОТАЎ БЕЗ РАЗГЛЯДУ ПА СУТНАСЦІ
Выпадкі пакідання электронных зваротаў без разгляду па сутнасці:
- электронны зварот не адпавядае патрабаванням, што прад’яўляюцца да электронных зваротаў (гл. ніжэй патрабаванні, што прад’яўляюцца да электронных зваротаў);
- да электронных зваротаў, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, не прыкладаюцца электронныя копіі дакументаў, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы;
- а таксама ў выпадках, устаноўленых для пісьмовых зваротаў:
звароты падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах, звароты з’яўляюцца зваротамі работніка да наймальніка альбо ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўлены iншы парадак падачы і разгляду такіх зваротаў;
- звароты ўтрымліваюць пытанні, рашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі арганізацыі;
- прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;
- заяўнікам пададзены паўторны зварот і ў ім не змяшчаюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці;
- з заяўнікам спынена перапіска па выкладзеных у звароце пытаннях.

ПАТРАБАВАННІ, ШТО ПРАД’ЯЎЛЯЮЦЦА ДА ЭЛЕКТРОННЫХ ЗВАРОТАЎ
Звароты выкладаюцца на беларускай або рускай мове.
Электронныя звароты грамадзян павінны ўтрымліваць:
- назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;
- прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);
- выклад сутнасці звароту;
- адрас электроннай пошты заяўніка.
Электронныя звароты юрыдычных асоб павінны змяшчаць:
- назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;
- поўнае найменне юрыдычнай асобы і яго месца знаходжання; выкладанне сутнасці звароту;
- прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты; адрас электроннай пошты заяўніка.
Да электронных зваротаў, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, павінны прыкладацца электронныя копіі дакументаў, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.

АБ ПРАДСТАЎЛЕННІ ДАДАТКОВЫХ ДАКУМЕНТАЎ І (АБО) ЗВЕСТАК
Дакументы і (або) звесткі (дакументы, якія пацвярджаюць паўнамоцтвы прадстаўнікоў заяўнікаў, дакументы аб выніках папярэдняга разгляду зваротаў і іншых дакументаў і (або) звестак, неабходных для вырашэння пытанняў, выкладзеных у зваротах) неабходна прадстаўляць у форме файлаў, якія прымацоўваюцца да электроннага звароту.

ДАПУШЧАЛЬНЫЯ ФАРМАТЫ ФАЙЛАЎ, ПРЫМАЦАВАНЫХ ДА ЭЛЕКТРОННАГА ЗВАРОТУ
Дапушчальнымі фарматамі прымацаваных дакументаў і (або) звестак у электронным выглядзе і іх графічных вобразаў на папяровых носьбітах (сканаў) з’яўляюцца Portable Document Format/A (PDF/A), Office Open XML (DOCX), двайны фармат з разметкай (DOC), Rich Text Format (RTF), тэкставы файл (TXT), Open Document Format (ODT), фармат архівавання і сціску дадзеных (ZIP, RAR), Portable Network Graphics (PNG), Tagged Image File Format (TIFF), Joint Photograph Experts Group ( JPEG), Joint Photograph Group (JPG).

ВОДГУК электроннага звароту
Заяўнік мае права адклікаць свой зварот да разгляду па сутнасці. Водгук электроннага звароту ажыццяўляецца шляхам падачы пісьмовай заявы ва ўстанову адукацыі “МДАIРА” альбо напрамкі заявы ў электроннай форме тым жа спосабам, якім быў накіраваны электронны зварот (шляхам размяшчэння ў спецыяльнай рубрыцы на афіцыйным сайце ў глабальнай камп’ютарнай сетцы Інтэрнэт).

АБСКАРДЖАННЕ АДКАЗАЎ НА ЭЛЕКТРОННЫЯ ЗВАРОТЫ АБО РАШЭННЯ АБ ПАКІДАННІ ЯГО БЕЗ РАЗГЛЯДУ ПА СУТНАСЦІ
Заяўнік мае права абскардзіць ва ўстаноўленым парадку адказы на звароты і рашэнні аб пакіданні зваротаў без разгляду па сутнасці. Адказ установы адукацыі “МДАIРА” на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці можа быць абскарджаны ў судовым парадку, устаноўленым заканадаўствам.

АДКАЗЫ НА ЭЛЕКТРОННЫЯ ЗВАРОТЫ
Адказы (паведамленні) на электронныя звароты накіроўваюцца на адрас электроннай пошты заяўнікаў, указаны ў электронных зваротах, за выключэннем выпадкаў:
- заяўнік у сваім электронным звароце просіць накіраваць пісьмовы адказ альбо адначасова накіраваць пісьмовы адказ і адказ на адрас яго электроннай пошты;
- у электронным звароце пазначаны адрас электроннай пошты, па якім па тэхнічных прычынах не ўдалося даставіць адказ (апавяшчэнне).
У названых выпадках на электронныя звароты даюцца пісьмовыя адказы (накіроўваюцца пісьмовыя паведамленні).
У выпадку, калі паступаюць электронныя звароты аналагічнага зместу ад розных заяўнікаў носяць масавы характар (больш за дзесяць зваротаў), адказы на такія звароты па рашэнні рэктара ўстановы адукацыі “МДАIРА” альбо асобы, ўпаўнаважанага iм падпісваць ва ўстаноўленым парадку адказы на звароты, могуць размяшчацца на афіцыйным сайце ў глабальнай камп'ютарнай сетцы Інтэрнэт без накіравання адказаў (апавяшчэнняў) заяўнікам.